Przejdź do treści

Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu internetowego www.psych-online.pl Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

WWW.PSYCH-ONLINE.PL

I. Postanowienia ogólne
II. Definicje
III. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
IV. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
V. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
VI. Warunki zawierania umów sprzedaży
VII. Sposoby płatności
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
IX. Tryb postępowania reklamacyjnego
X. Własność intelektualna
XI. Odpowiedzialność serwisu
XII. Postanowienia końcowe

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Serwis internetowy działający pod adresem www.psych-online.pl prowadzony jest przez Tomasza Bednarowicz prowadzącego działalność gospodarczą pod adresem 514 Holloway Road, N7 6JD London, UK. 
    2. Serwis www.psych-online.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
    3. Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.psych-online.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
    4. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.psych-online.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
    5. Warunkiem złożenia Zamówienia w Serwisie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
    6. Serwis prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów wyłącznie na rzecz Konsumentów, za pośrednictwem sieci Internet.
    7. Produkty oferowane w Serwisie są nowe, wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek
    8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego; Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827); Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późniejszymi zmianami), Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

II. DEFINICJE

    1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu umożliwiający Użytkownikom wysyłanie wiadomości z zapytaniem do Usługodawcy.  
    3. FORMULARZ ZGŁOSZENIA – formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu udostępniany po dokonaniu opłaty, umożliwia on rejestrację w celu realizacji usługi. 
    4. KLIENT – Usługobiorca będący Konsumentem, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
    5. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    6. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika. Jeden Użytkownik może posiadać wyłącznie jedno niezbywalne Konto. 
    7. PRODUKT – dostępna w Serwisie rzecz w postaci treści cyfrowych lub usługa, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży.
    8. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu.
    9. SERWIS – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.psych-online.pl.
    10. SYSTEM OPINII – Usługa Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii lub komentarzy dotyczących Produktów oraz treści zawartych w Serwisie.
    11. USŁUGODAWCA, SPRZEDAWCA – Tomasz Bednarowicz prowadzący działalność gospodarczą pod adresem 439 Mile End Road, E3 4PB London, UK. 
    12. USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
    13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
    14. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu.
    15. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, a dotyczących Serwisu.
    16. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

III. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

    1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak: 
      1. zawieranie Umów Sprzedaży, 
      2. zamieszczanie opinii lub komentarzy (opcjonalnie),
      3. korzystanie z Newslettera,
      4. korzystanie z Formularza Kontaktowego,
      5. korzystanie z Formularza Zamówienia Konsultacji
      6. korzystanie z konsultacji online i warsztatów online.
    2. Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
    3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.

IV. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

    1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale III pkt 1 ppkt 1 do 4. Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
    2. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w rozdziale III pkt 1 ppkt 5 i 6  Regulaminu przez Usługodawcę jest płatne.
    3. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
    1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Serwisie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
    2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zamieszczaniu opinii lub komentarza (jeśli jest dostępna) zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii lub komentarza albo zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
    3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
    4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości z zapytaniem lub zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.
    5. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Formularza Zgłoszenia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania zgłoszenia lub zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.
    6. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z konsultacji online lub warsztatów online zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą realizacji usługi lub zaprzestania korzystania z Usługi przez Usługobiorcę.
        1. Konsultacja, o której mowa w pkt 3 ppkt 6 może być odwołana nie później niż 2 godziny przed rozpoczęciem konsultacji w dniu na który umówiona jest konsultacja.
        2. Odwołanie konsultacji odbywa się drogą mailową lub przez wiadomość tekstową w komunikatorze używanym do konsultacji.
        3. W przypadku, gdy Klient nie poinformuje o odwołaniu konsultacji, konsultant czeka w gotowości przez całą godzinę przeznaczoną na konsultację.
        4. Jeśli konsultacja nie dojdzie do skutku z winy terapeuty, Klient otrzyma od niego bezpłatnie kolejną konsultację.
        5. W przypadku konsultacji za pośrednictwem poczty elektronicznej Klient otrzymuje odpowiedź na maila z opisem problemu, nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania maila od zamawiającego konsultację.
        6. Klient który nie otrzymał odpowiedzi w terminie dwóch dni roboczych, poinformuje konsultanta o zaistniałej sytuacji.
        7. Klient otrzyma od konsultanta numer telefonu do kontaktu w sytuacjach awaryjnych.
        8. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
            1. komputer z dostępem do Internetu,
            2. dostęp do poczty elektronicznej,
            3. przeglądarka internetowa,
            4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
            5. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
            6. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
            7. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
            8. Zabrania się wykorzystywania błędów oprogramowania Serwisu, a także zatajania przed Usługodawcą faktu wykrycia jakichkolwiek błędów oprogramowania w Serwisie.
            9. Usługodawca zastrzega prawo do odmowy publikacji, edycji lub usunięcia treści (w szczególności opinii lub komentarzy), których charakter może naruszać postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, w szczególności gdy zawierają elementy:
              • powszechnie uznane za obraźliwe lub wulgarne,
              • o charakterze rasistowskim,
              • o charakterze pornograficznym lub erotycznym,
              • noszące znamiona przestępstw lub czynów nieuczciwej konkurencji,
              • naruszające prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej,
              • naruszające dobra osobiste, szkodzące dobremu imieniu lub wizerunkowi Usługodawcy lub osób trzecich,
              • wprowadzające w błąd Usługobiorców,
              • mające charakter lub zawierające reklamy, na które Usługodawca nie wyraził zgody.

10. Usługodawca zastrzega prawo zawieszenia dostępu do Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie (w szczególności zamieszczanie opinii lub komentarzy, udział w konsultacjach online) Użytkownikowi, w przypadku dokonania przez niego naruszeń postanowień Regulaminu.

V. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

    1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
        1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter).
        2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@psych-online.pl
        3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Usługobiorca dokona naruszeń postanowień Regulaminu, a także gdy zakłada wiele Kont w sposób nielegalny, zastrasza innych Użytkowników, udostępnia swój login lub hasło innemu Użytkownikowi, używa tymczasowych adresów e-mail do korzystania z Serwisu oraz dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
        4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
    2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

VI. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY

    1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
    2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana może być w różnych walutach i  zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
    3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
    4. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Serwisie.
    5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową (www.psych-online.pl) albo na stronach internetowych, na które następuje przekierowanie z Serwisu – 24 godziny na dobę przez cały rok.
    6. Serwis realizuje Zamówienia złożone na stronie www.psych-online.pl 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w zależności od wybranej opcji,  możliwości specjalistów i potrzeb klienta.  
    7. Zawarcie Umowy Sprzedaży.
      1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
      2. Po złożeniu Zamówienia na stronie Serwisu Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie jednocześnie przyjmując Zamówienie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje na stronie Serwisu oraz poprzez przesłanie wiadomości e-mail (jeśli klient go podał), które zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
      3. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia, o którym mowa w pkt 7 ppkt 2 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
    8. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu (rachunek). Wystawianie oraz otrzymywanie rachunków odbywa się w formie elektronicznej.
    9. Zakupione w Sklepie Produkty stanowiące treści cyfrowe są wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta.

VII. SPOSOBY PŁATNOŚCI

    1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
      1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy (opcjonalnie w zależności od ustawień serwisu),
      2. płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności,
    2. W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy podany w opcji przelewu
    3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności w różnych formach. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
    4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
    5. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności za konsultację online nie później niż na 24 godziny przed planowanym terminem konsultacji. 

VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

    1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.  
    2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
    3. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    4. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie lub w przypadku usługi od daty zawarcia umowy.
    5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi:
      1. w wypadku umowy o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał usługę 
      2. w wypadku umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się 

IX. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

    1. Reklamacje z tytułu rękojmi:
      1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)
      2. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@psych-online.pl 
      3. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
      4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail
    2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
      1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@psych-online.pl
      2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
      3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
      4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym

X. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

    1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.psych-online.pl korzystają z ochrony prawno autorskiej i (z wyjątkiem treści zamieszczanych przez Usługobiorców oraz elementów wykorzystywanych na zasadach licencyjnych) są własnością Tomasza Bednarowicz prowadzącego działalność gospodarczą pod adresem 514 Holloway Road, N7 6JD London, UK.  Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.psych-online.pl, bez zgody Usługodawcy.
    2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.psych-online.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.

XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SERWISU

    1. Usługodawca zobowiązuje się nie przekazywać danych Użytkowników osobom trzecim.
    2. Usługodawca podejmuje wszelkie niezbędne środki do ochrony danych Użytkowników, wprowadzanych w Serwisie.
    3. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo i przy pełnym poszanowaniu praw konsumenta.
    4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności i nie daje gwarancji co do wartości, przydatności, zupełności, kompletności czy użyteczności treści udostępnionych nie bezpośrednio za pomocą serwisu.  
    5. Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
    6. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Użytkowników o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności o przerwach w dostępie.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem UE
    2. Zmiany dokonane w Regulaminie Serwisu przez Usługodawcę, wiążą Usługobiorcę, za każdym razem jeżeli dokonuje on nowego zakupu, natomiast w przypadku gdy dokonał on zakupu i oczekuje na jego realizację okres przejściowy wynosi 14 dni. W tym czasie może on nie zgodzić się ze zmianami regulaminu i odstąpić od umowy. Po upływie okresu przejściowego zmiany dokonane w Regulaminie są dla Usługobiorcy wiążące.
    3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa UE
    4. Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
    5. Usługobiorca będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.